vrijdag 6 november 2009

Google Wave een nieuwe informatie golf

De laatste paar dagen ben ik in bezit van Google Wave.

Dit lijkt me echt wel dé nieuwe manier van berichten uitwisselen te worden.

Google Wave is nu nog voor een relatief kleine groep mensen beschikbaar - Het is nog volop in ontwikkeling. - en nu al wordt deze manier van communicatie veel besproken en uitgeprobeerd.


Als je alles wilt weten hoe het werkt dan moet je even door klikken op de pagina van Google. Ondertussen staan er tonnen aan filmpjes op het internet over Google Wave.


Wat ik echt leuk vind is dat het aansluit bij trends binnen het fenomeen Web 2.0. Eén van die trends is dat we steeds meer online gaan samenwerken en weer een andere is dat we steeds meer dingen gaan combineren en dat de snelheid waarmee dat gaat behoorlijk hoog ligt. Nog ééntje uit de trends van Wen 2.0 is het feit dat alles nog niet helemaal klaar is (alles beta). Immers niets is helamaal af. In alles zit een ontwikkeling.

En inderdaad Google wave is nog niet helemaal af. Er zijn zeker nog hinderlijke bugs maar als ICT-gek van het eerste uur maak ik me daarover allang geen zorgen meer.


Ik vind het echt heel leuk dat er massaal wordt uitgeprobeerd in Google Wave en dat iedereen die nu Waved super snel deze nieuwe manier van communiceren door heeft.

Toen ik voor het eerst Hyves zag, ben ik snel afgehaakt. Te weinig mensen zaten op Hyves en wat moest ik er mee. Een jaar later kreeg ik allemaal van die vage uitnodigingen om toch maar op Hyves te gaan. Nu is Hyves inmiddels een dingetje van iedereen.


Ik verwacht dat Google Wave ook heel snel gaat. Welliswaar voornamelijk rondom samenwerking maar of dat nu zakelijk of privé zal zijn dat weet ik nog niet.

Ik verwacht dat het snel gemeengoed zal zijn voor de generatie-Y (de generatie die van kinds af aan met computers is opgegroeid).


Krijg je dus binnen kort van iemand een uitnodiging om "Te Waven". Gebruik de uitnodiging direct en stort je in de wereld van Google Wave.

Nu ben ik bij wijze van uitproberen met een groep volslagen vreemden een sprookje aan het schrijven in Google Wave.
In deze wave bespreken we snel structuur en stemmen online over karakters (Moet een koning in "Ja", "nee" of "Mischien". Of een mooie meid? etc etc).
Ondertussen zijn zo'n 20 personen hiermee bezig. Ik moet echt zeggen een hele leuke ervaring. En....toch ook weer een leuke manier om op deze manier weer mensen te ontmoeten.
Als dit weer wat wordt zal ik ongetwijfeld wel weer enkele mensen hiervan ergens tegen het lijf lopen.
Kortom.....Wacht op de Wave die komen gaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reageer op dit blog.